Monday, October 11, 2010

FS di ujung minggu....

Minggu ni sepatutnya plan nak mengail di Kabung, tapi disebabkan stok baju banyak yg tak basuh lagi...terpaksa lah FS stay di Saratok ni.. So..bosan2 pegilah juga ke lab komputer utk online dan prepare module sikit.

Scanner dari stor, di dapati ade part yang patah di dalamnya.
Satu lagi masih ok!
Ni lah rupenye FS sdg cube merepairkan scanner. akhirnye satu je bole pakai. satu lagi ader part yang patah kat dalam...boleh juga kalau nak buat, tapi kene ade drill.. (jadik McGyver ckit.. hehe) tapi satu scanner je cukup la..at least boleh digunakan memandangkan sekarang tak ramai nak guna scanner..

dah siap tu FS terase terlebih rajin pulak utk repair komputer yang di belakang tu...

Tukar Hard Disk & Reformat
Networking
Siap!!! Up & Running!! :)
Akhirnya... keseluruhan PC sebanyak 30 biji dari depan ke belakang boleh digunakan semula... lepas ni nak betulkan IP adress semua PC balik dan buat network file sharing & printer sharing.. barulah best...!! hehe

Barulah best macam ni kan... semua dah boleh pakai.. 
Line Schoolnet pun dah agak lancar sekarang... Jadi guru2.. murid2...jgn lepaskan peluang utk dtg ke makmal komputer dan gunakan kemudahan yang ada dengan sebaiknya k... Kelas hari rabu ni berjalan seperti biasa dgn tajuk Pembinaan Laman Blog. Salam Satu Malaysia dari FS..  :)

0 comments:

Post a Comment